Ελεγχος, Συντήρηση & Επιθεώρηση Ανελκυστήρων
Στατιστικά οι ανελκυστήρες με καλώδιο είναι υπερβολικά ασφαλείς. Το ρεκόρ ασφάλειάς τους είναι αξεπέραστο από οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς.Το 1998 υπολογίσθηκε πως 1 στα 12000000 μεταβάσεις είχε κάποια δυσλειτουργία, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών να είναι μικρά σφάλματα όπως μη άνοιγμα των θυρών.
Από τους 20-30 θανάτους που είναι συνδεδεμένοι με ανελκυστήρες κάθε χρόνο, το μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται στη συντήρηση, επί παραδείγματι τεχνικοί οι οποίοι έσκυψαν παραπάνω από όσο έπρεπε στο φρεάτιο με αποτέλεσμα να πέσουν ή βρέθηκαν μεταξύ κινούμενων μερών του ανελκυστήρα.
Τα περισσότερα από τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με διαφορετικού τύπου ατυχήματα, όπως άτομα τα οποία χωρίς να αντιληφθούν πως ο θάλαμος δεν ήταν στη θέση του, πέρασαν τη θύρα, είτε πιάστηκε το φουλάρι ή το κασκόλ τους στις θύρες του ανελκυστήρα.
Στην πραγματικότητα προ των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου, το μοναδικό ατύχημα ελεύθερης πτώσης στη μοντέρνα εποχή των ανελκυστήρων συνέβη το 1945 όταν ένα βομβαρδιστικό Β-2 χτύπησε το Empire State Building μέσα σε ομίχλη, έκοψε τα καλώδια του φρεατίου του ανελκυστήρα και εν συνεχεία έπεσε από τον 75ο όροφο στο ισόγειο, τραυματίζοντας σοβαρά, αλλά όχι θανατώνοντας τον μοναδικό επιβαίνοντα, τον χειριστή.
Αν και είναι δυνατό, παρότι εξαιρετικά απίθανο, το καλώδιο του ανελκυστήρα να κοπεί, όλοι οι μοντέρνοι ανελκυστήρες είναι εφοδιασμένοι με μέτρα προστασίας, ώστε να εμποδίσουν τον θάλαμο να βρεθεί σε ελεύθερη πτώση και να συντριβεί. Ένας ανελκυστήρας διαθέτει 2 με 6 (μέχρι και 12 σε βιομηχανικού σχεδιασμού) ανυψωτικά καλώδια (συρματόσχοινα) ή ιμάντες, όπου κάθε ένας από αυτούς μπορεί να σηκώσει το μέγιστο φορτίο του ανελκυστήρα +25% αυτού.
Επιπλέον υπάρχει μια συσκευή (αρπάγη) η οποία εντοπίζει εάν ο ανελκυστήρας κατεβαίνει πιο γρήγορα από όσο πρέπει. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η αρπάγη ενεργοποιεί τα φρένα κατά μήκος των κάθετων σιδηροτροχιών του ανελκυστήρα, σταματώντας τον γρήγορα, αλλά όχι απότομα ώστε να προκληθεί ατύχημα. Η συσκευή αυτή εφευρέθηκε από τον Elisha Graves Otis. Τέλος αμορτισέρ είναι τοποθετημένο στον πυθμένα του φρεατίου ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις.
Πάντως στην Ταϊλάνδη το Νοέμβριο του 2012 μια γυναίκα έχασε τη ζωή της και σημειώθηκε έτσι «η πρώτη καταγεγραμένη νομικά περίπτωση θανάτου από ανελκυστήρα σε ελεύθερη πτώση».
Συμπέρασμα
Ο ανελκυστήρας ως μέσο μεταφοράς είναι εξαιρετικά ασφαλής. Η μετάβαση μέσω αυτού στον προορισμό μας είναι βέβαιο πως δε θα δημιουργήσει προβλήματα.
Παρολαυτά πάντα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως η συντήρηση του ανελκυστήρα μας είναι ουσιώδης για τη σωστή λειτουργία του. Όλες οι πληροφορίες που παρατίθενται προϋποθέτουν πως ο ανελκυστήρας έχει σωστή, επιμελή και τακτική συντήρηση.
Καλέστε μας σήμερα στο 210-2320086 και ένας εξειδικευμένος τεχνικός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας!