Ανελκυστήρας που ανεβοκατεβαίνει με παλαμάκια από μαθητές δημοτικού
Λύση στην εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα έδωσε η ομάδα «Robokom» δημοτικού σχολείου της Κομοτηνής με τον ανελκυστήρα που ενεργοποιείται με παλαμάκια.
Ο “μαγικός” ανελκυστήρας λειτουργεί με δύο βασικούς αισθητήρες, της απόστασης και του ήχου. Όταν ο ανελκυστήρας ανιχνεύει άτομο σε μικρή απόσταση από την θύρα φρέατος, αυτή ανοίγει αυτόματα αλλά και όταν ο θάλαμος δε βρίσκεται στον όροφο, όπου είναι ο χρήστης, λαμβάνει κλήση να ανέβει ή να κατέβει με δύο χτυπήματα των χεριών (παλαμάκια).
Αυτή είναι η βασική λειτουργία του “μαγικού” ανελκυστήρα, που δημιούργησαν μαθητές της έκτης τάξης Δημοτικού. Σε 20, μόλις, μέρες, η ομάδα ρομποτικής “Robokom”, του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, συνέλαβε και υλοποίησε την ιδέα δημιουργίας ενός ρομποτικού μοντέλου ανελκυστήρα, για να ανταποκριθεί στο πρόβλημα εξυπηρέτησης ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Η εργασία της ομάδας αναδείχθηκε ως η καλύτερη, μεταξύ των εργασιών 16 ομάδων, στον 1ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που πραγματοποιήθηκε στις 28/2/2015 στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι εξασφάλισε το “εισιτήριο” πρόκρισης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που διεξάχθει στην Αθήνα, στις 28 Μαρτίου 2015.
“Αρχίσαμε να εργαζόμαστε λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό. Οργανώσαμε την ομάδα και αναλύσαμε βασικές αρχές του προγραμματισμού, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, που να το συνδυάσουμε με την πόλη μας” λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου και υπεύθυνος της ομάδας Robokom Φώτης Θεοχαρόπουλος.
“Καταλήξαμε στον ανελκυστήρα και αναζητήσαμε με τι τρόπο θα μπορούσε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη ζωή ενός ανθρώπου με κινητικά προβλήματα. Αν και η Κομοτηνή είναι μία πόλη φιλική και προσβάσιμη για τα ΑμεΑ, βολική στις μετακινήσεις, χωρίς ανηφόρες και με υποδομές διευκόλυνσης γι α αυτούς τους ανθρώπους θελήσαμε να αναβαθμίσουμε τη χρήση του ένα επίπεδο παραπάνω ”, εξηγεί ο κος Θεοχαρόπουλος, ενώ διαβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός του ασανσέρ έγινε εξ ολοκλήρου από τους μαθητές, χωρίς να αναζητηθούν πιθανές εφαρμογές, που ενδεχομένως να διαθέτουν εταιρείες κατασκευής ανελκυστήρων.
Την ομάδα Robokom αποτελούν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Αναστάσιος Βαβατσικλής, Κωνσταντίνος Γεωργακούδης, Κωνσταντίνος Κελεσίδης, Βασίλης Οικονόμου, Χρήστος Τζανίδης, Πέτρος Χονδρός. “Πολλοί μαθητές εκδήλωσαν ενδιαφέρον αλλά επιλέχθηκαν έξι, γιατί τόσους προέβλεπαν οι όροι του διαγωνισμού, βάσει των επιδόσεων τους και της κλίσης τους στην πληροφορική, διευκρινίζει ο κ. Θεοχαρόπουλος.
Τα παιδιά διδάχθηκαν βασικές αρχές γύρω από τον προγραμματισμό, μέσα από μία γλώσσα φιλική για την ηλικία τους, ενώ χρειάστηκε να δουλέψουν πάνω στην εργασία τους με τους καθηγητές τους, αρκετές ώρες εκτός του σχολικού προγράμματος.
Η ομάδα Robokom ήδη προετοιμάζεται για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό στην Αθήνα, ενώ εξετάζει και τη δυνατότητα εξέλιξης της πρότασής της, ως εφαρμογή για κατοικίες, ώστε να γίνει ο ανελκυστήρας αυτός πρότυπο για τη δημιουργία ανελκυστήρων για ΑμεΑ και σε δημόσιες υπηρεσίες.